Gmina Rudnik realizuje projekt, którego celem jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych. W ubiegłym roku została podpisana umowa na realizację projektu „Cyberbezpieczny Samorząd”, dzięki czemu uzyskaliśmy dofinansowanie w wysokości 226 816,00 zł.
Głównymi zadaniami i założeniami projektu „Cyberbezpieczna Gmina Rudnik” są:
1. Organizacja grantu - wykonanie audytu Systemu Bezpieczeństwa Informacji, opracowanie i wdrożenie kompletnej dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) w urzędzie, doradztwo w zakresie ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa.
2. Podnoszenie kompetencji pracowników - szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa i wdrożenia dokumentacji SZBI, szkolenia dla kadry kierowniczej i informatyków w zakresie wdrożonych i planowanych środków bezpieczeństwa w ramach projektu grantowego.
3. Zakup sprzętu i oprogramowania zwiększającego cyberbezpieczeństwo - zakup serwera plików, centralnego UPS-a, przełączników sieciowych, urządzeń i oprogramowania zabezpieczających sieć komputerową.
Do lipca br. środki finansowe zostały w większości wydatkowane na założone cele. Część zadań jest w trakcie realizacji i przygotowania. Termin zakończenia projektu upływa w czerwcu 2026r.
Projekt „Cyberbezpieczny Samorząd” realizowany jest przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (Beneficjent Projektu) w Partnerstwie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym w ramach FUNDUSZY EUROPEJSKICH NA ROZWÓJ CYFROWY 2021-2027 (FERC).