1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.
5. Pisemne interpelacje i zapytania radnych.
6. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał:
a) zmieniająca uchwałę Nr XLV/367/2023 Rady Gminy Rudnik z dnia 27 listopada 2024 roku w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Krasnostawskiego,
b) w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Krasnostawskiego,
c) w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,
d) w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2024 rok,
e) w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Rudnik dla terenów o funkcji mieszkaniowej w miejscowościach Bzowiec, Majdan Kobylański, Mościska, Rudnik, Równianki, Suszeń, Wierzbica,
f) w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi , oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat jak również trybu ich pobierania , a także określenia szczegółowych warunków przyznawania usług sąsiedzkich , wymiaru i zakresu usług sąsiedzkich oraz sposobu rozliczania wykonywania takich usług.
7. Przedstawienie sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rudniku za rok 2023 oraz przedstawienie potrzeb związanych z jego działalnością.
8.Przedstawienie sprawozdania z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej za rok 2023.
9. Przedstawienie sprawozdania z realizacji gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie w Gminie Rudnik na lata 2021-2025 za rok 2023.
10. Sprawy różne oraz wolne wnioski.
11. Zakończenie sesji.
Sesja odbędzie się w dniu 26 marca 2024 roku w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Rudniku. Początek sesji godz. 9.00.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/Grzegorz Mróz
]]>Szanowni Rolnicy,
W związku z pojawiającymi się zapytaniami o realizację prac związanych z odbiorem wyrobów azbestowych (dot. Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności - wnioski złożone do ARiMR) informujemy, że każdy rolnik, który otrzymał już i rozliczył dofinansowanie do wymiany dachu, powinien to zgłosić w Urzędzie Gminy Rudnik pok. nr 4, tel. 84 684 11 82. Zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie, tylko na takiej podstawie Gmina będzie mogła przygotować wniosek o pozyskanie środków na odbiór i utylizację azbestu.
]]>W dniu 14 marca 2024 roku w Szkole Podstawowej w Rudniku odbyły się eliminacje gminne w ramach 46 Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej.
Do eliminacji przystąpiło ze Szkoły Podstawowej w Rudniku oraz ze Szkoły Podstawowej w Płonce im. Władysława Kwiecińskiego ,,Lubicza’’, łącznie dwunastu uczniów z klas V-VIII.
Uczniowie do rozwiązania mieli test składający się z 20 pytań ściśle związanych z wiedzą pożarniczą, natomiast nad przebiegiem eliminacji czuwało jury w składzie: dh. Ryszard Pszenniak – Prezes Oddziału Zarządu Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, Dariusz Zając – Kierownik Gminnego Zespołu Oświaty, Jarosław Frącek- Pracownik Urzędu Gminy zajmujący się sprawami ochrony przeciwpożarowej, Jolanta Gorczyca opiekun grupy ze Szkoły Podstawowej w Rudniku oraz Alicja Solan, opiekun grupy ze Szkoły Podstawowej w Płonce im. Władysława Kwiecińskiego ,,Lubicza’’.
Eliminacje miały na celu wyłonienie zwycięzcy który będzie reprezentował Gminę Rudnik w eliminacjach powiatowych. W roku obecnym jest to uczennica Kl. VIII, Szkoły Podstawowej w Płonce im. Władysława Kwiecińskiego ,,Lubicza’’ - Amelia .
Na zakończenie w imieniu Wójta Gminy Rudnik druh Pszenniak Ryszard wręczył wszystkim uczestnikom dyplomy oraz drobne upominki. Wszystkim którzy brali udział serdecznie gratulujemy oraz zapraszamy do udziału w kolejnej edycji turnieju.
]]>Dnia 11 marca 2024 roku odbyła się narada sołtysów z terenu gminy Rudnik. Data narady była nie przypadkowa ze względu na przypadający w tym dniu Dzień Sołtysa. Wójt Gminy Rudnik Pan Paweł Kucharczyk w imieniu samorządu gminnego złożył obecnym sołtysom życzenia oraz wręczył skromne upominki. W związku z dobiegającą końca kadencją sołtysów Wójt Gminy złożył na ręce każdego z nich podziękowania za pełną zaangażowania pracę oraz sumienność w wykonywaniu swoich obowiązków na rzecz mieszkańców swoich sołectw jak również całej gminy. W trakcie narady zostały przedstawione zagadnienia w zakresie gospodarowania odpadami w celu prawidłowego segregowania oraz wymagań które są odgórnie nakładane na samorządy. W dalszej części zostały przedstawione informacje na temat obecnego stanu realizacji zadań inwestycyjnych jak również dokonano podsumowania kadencji jednostek pomocniczych (2019-2024) w zakresie realizacji zadań w poszczególnych sołectwach.
]]>INFORMACJA: GŁOSOWANIE PRZEZ PEŁNOMOCNIKA
Jeśli jesteś osobą, która najpóźniej w dniu wyborów kończy 60 lat albo osobą posiadającą orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności możesz udzielić pełnomocnictwa do głosowania w swoim imieniu.
Pełnomocnikiem może być osoba posiadająca prawo wybierania.
Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć od dwóch osób, jeśli co najmniej jedną z nich jest:
- wstępny (np. ojciec, matka, dziadek, babcia),
- zstępny (np. syn, córka, wnuk, wnuczka),
- małżonek,
- rodzeństwo,
- osoba, która pozostaje w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i podpisany wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania.
- Wypełniona i podpisana zgoda osoby, która ma być pełnomocnikiem, na przyjęcie pełnomocnictwa do głosowania.
- Kopia aktualnego orzeczenia o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
Nie musisz dołączać dokumentu, jeśli najpóźniej w dniu głosowania kończysz 60 lat.
- Do wglądu dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość, np. dowód osobisty, paszport.
- Kopia dokumentu potwierdzającego, że osoba, której ma być udzielone pełnomocnictwo do głosowania, pozostaje z wyborcą w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Pełnomocnikiem nie może być:
1) osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania udzielającego pełnomocnictwo,
2) mąż zaufania zgłaszany przez komitet,
3) obserwator społeczny,
4) kandydaci w wyborach.
W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca składa wniosek do Wójta Gminy, w której jest ujęty w stałym obwodzie głosowania w Centralnym Rejestrze Wyborców.
Termin złożenia Wójtowi wniosku o sporządzenie aktu pełnomocnictwa upływa w dniu 29 marca 2024 r.
Wniosek należy złożyć w godzinach pracy urzędu gminy.
Wyborca ma prawo cofnięcia pełnomocnictwa do głosowania poprzez złożenie najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów stosownego oświadczenia wójtowi gminy, w której sporządzono akt pełnomocnictwa do głosowania, lub doręczenie takiego oświadczenia właściwej obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania.
Pełnomocnictwo wygasa z mocy prawa w przypadku:
- śmierci albo utraty prawa wybierania przez udzielającego pełnomocnictwa lub pełnomocnika;
- wejścia pełnomocnika w skład obwodowej komisji wyborczej właściwej dla miejsca zamieszkania wyborcy, pełnienia funkcji męża zaufania lub obserwatora społecznego oraz kandydowania w danych wyborach;
- wcześniejszego osobistego zagłosowania przez udzielającego pełnomocnictwa.
Pełnomocnictwo do głosowania jest bezpłatne.
]]>