Deklaracja Dostępności
Gmina Rudnik zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminy Rudnik
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2022-01-20
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-21
Data ostatniego przeglądu deklaracji: strona jest aktywna od 2022-01-20
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- na badanych stronach występują dokumenty niedostępne cyfrowo i bez alternatywy
- na badanych stronach nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej
- na niektórych stronach brakuje nagłówka h1
- na badanych stronach występują nagłówki wyłącznie wizualne lub są problemy z logiczną strukturą nagłówków
- na stronie są listy tylko wizualne, bez oznaczenia ich odpowiednio w kodzie HTML
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-03-23
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Zgodność ze standardami
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
- HTML5
- WCAG 2.1 (Podwójne A)
Serwis urzędu został stworzony zgodnie ze standardami W3C oraz WCAG 2.1 w oparciu o mechanizmy ułatwiające osobom niepełnosprawnym dostęp do publikowanych treści.
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu.
Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Mariusz Krakowiak, adres poczty elektronicznej urzad@rudnik.gmina.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 84 684 13 22. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich .
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy w Rudniku, Rudnik 71, 22-330 Rudnik
- Do budynku prowadzą 2 wejścia: od głównej ulicy oraz wejście ewakuacyjne od parkingu. Do wejścia głównego prowadzą niskie czterostopniowe schody. Brak podjazdu dla wózków, możliwy wjazd wózkiem drzwiami ewakuacyjnymi.
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące, jest zamontowany przycisk dzwonka przywoławczego.
- Sekretariat znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. Pomieszczenia biurowe znajdują się na parterze.
- Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.
- Brak toalety dla osób z niepełnosprawnością. Jedyna toaleta znajduje się na poddaszu do której prowadzą strome schody.
- Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Dodatkowe informacje dla osób niepełnosprawnych
Osoby niepełnosprawne mogą kontaktować się z urzędem Gminy w Rudniku:
- telefonicznie pod nr. 84 684 11 23 (sekretariat)
- e-mail : urzad@rudnik.gmina.pl
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na ePUAP: /ugrudnik/SkrytkaESP