14 stycznia miało miejsce uroczyste otwarcie nowej siedziby naszego Urzędu Gminy.
Uroczystość rozpoczęła się od przywitania przybyłych gości przez Wójta Gminy Pawła Kucharczyka, który w swoim wystąpieniu podziękował wszystkim osobom zaangażowanym w przygotowanie i realizację inwestycji, a także przedstawił nowy obiekt podkreślając zastosowane rozwiązania w zakresie dostępności, informatyzacji i funkcjonalności. Kolejnymi punktami wydarzenia było symboliczne przecięcie wstęgi oraz poświęcenie obiektu przez proboszcza Parafii pw. św. Marka Ewangelisty w Rudniku ks. Kazimierza Zarębę.
Głos zabrali także zaproszeni goście (Poseł na Sejm RP Sławomir Zawiślak, Starosta Krasnostawski Janusz Szpak, Prezes Banku Spółdzielczego w Izbicy Marcin Wojewoda oraz Dyrektor biura LGD Krasnystaw Plus Monika Grzesiuk), którzy gratulowali Wójtowi oraz społeczności lokalnej realizacji tej wyjątkowej inwestycji w postaci nowoczesnego i funkcjonalnego obiektu, który będzie służył mieszkańcom Gminy.
Inwestycja została zrealizowana w ramach zadania pn. „Adaptacja budynku mienia gminnego po byłym gimnazjum na UG Rudnik poprzez jego rozbudowę, przebudowę i częściową zmianę sposobu użytkowania”.Koszt zadania wyniósł 2 571 210,18 zł, z czego 95% tj. 2 442 649,67 zł stanowiło dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przy niewielkim udziale środków własnych Gminy w wysokości 128 560,51 zł).
Dzięki realizacji zadania nieużytkowane od kilku lat pomieszczenia byłego gimnazjum zostały zamienione w nowy obiekt spełniający aktualne wymogi i standardy nie tylko w zakresie warunków pracy, ale także dostępności, przepisów p.poż, itp. Poprawa warunków pracy i obsługi interesantów bez wątpienia przyczyni się do efektywniejszego funkcjonowania Urzędu.