18 listopada podpisana została umowa z P.P.H.U. ,,WAGRA” Wacław Ostrowski, dotycząca realizacji zadania pn. ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Rudnik”, w ramach którego zostaną wykonane prace związane z odbiorem wyrobów azbestowych (Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności - wnioski złożone do ARiMR).
Zgodnie z umową odbiór azbestu obejmie rolników, którzy otrzymali już i rozliczyli dofinansowanie do wymiany dachów na budynkach gospodarczych. Planowany termin rozpoczęcia prac to grudzień br.. Wszystkich zainteresowanych pozbyciem się azbestu za odpłatnością informujemy, że firma ,,WAGRA” realizując na naszym terenie prace, będzie mogła przyjmować również i takie zlecenia.
Informujemy ponadto, że wszystkie osoby, które otrzymają środki z ARiMR powinny dokonać takiego zgłoszenia w Urzędzie Gminy.
Pozostałych mieszkańców, którzy złożyli do Urzędu wnioski o utylizację azbestu zawiadamiamy, że Gmina będzie wnioskować do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie (w przypadku pojawienia się możliwości) o pozyskanie stosownych dla tego celu funduszy.