Rudnik, dnia 19.09.2024 r.
INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI SKAŁADANIA WNIOSKÓW
O SZACOWANIE STRAT POWSTAŁYCH WSKUTEK GRADU
Szanowni Rolnicy,
W związku z wystąpieniem w dniu 18 września br. niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – GRADU, Wójt Gminy Rudnik informuje, że osoby poszkodowane w/w zjawiskiem, mogą składać wnioski o oszacowanie szkód w uprawach rolnych.
Wzór wniosku dostępny jest poniżej oraz w siedzibie gminy. Wniosek należy złożyć w Urzędzie – pokój nr 4. Przy wypełnianiu należy pamiętać, aby wymienić WSZYSTKIE działki zgodnie z powierzchnią. Prosimy również o podaniu aktualnego numeru telefonu w celu sprawnego kontaktu pracowników Urzędu z wnioskodawcą.
W przypadku gospodarstwa rolnego położonego na obszarze co najmniej dwóch gmin,
w których wystąpiły szkody, formularze wniosku składa się do każdej gminy oddzielnie, wpisując do nich tylko uprawy znajdujące się na terenie danej gminy.
Po sporządzeniu protokołów cząstkowych, rolnik przekazuje do gminy, na terenie której znajduje się siedziba gospodarstwa (tzn. miejsce zamieszkania rolnika) protokół cząstkowy. Komisja w tej gminie sporządza protokół zbiorczy, wpisując do niego wszystkie uprawy
z protokołów cząstkowych oraz uprawy położone na terenie zamieszkania rolnika.
Nadmienia się, że komisje sporządzają protokoły szacowania strat na wzorze obowiązującym w danym roku, udostępnionym na stronie internetowej ministerstwa rolnictwa, potwierdzając tym wystąpienia szkód. Protokoły te w przyszłości będą potrzebne rolnikom m.in. do wnioskowania o rekompensaty.