Zgłoszenie do udziału w debacie nad raportem o stanie Gminy Rudnik za 2023 rok
Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r., poz. 609, z późn. zm.) Wójt Gminy Rudnik co roku przedstawia do 31 maja Radzie Gminy Rudnik Raport o stanie Gminy, który obejmuje podsumowanie jego działalności w roku poprzednim.
W debacie nad Raportem o stanie Gminy Rudnik za 2023 rok mogą zabrać głos radni oraz mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć do Przewodniczącego Rady Gminy Rudnik pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Zgodnie z art.28 aa ust.8 ustawy o samorządzie gminnym „Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby”.
Orientacyjny termin sesji Rady Gminy Rudnik, na której będzie rozpatrywany raport to druga połowa czerwca 2024 roku. Dokładna data o zwołaniu sesji zostanie podana do publicznej wiadomości.
Zgłoszenia do debaty będą przyjmowane w sekretariacie Urzędu Gminy Rudnik, Rudnik 71, 22-330 Rudnik w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek-piątek w godz. 7.30 – 15.30.
W załączeniu zamieszczamy projekt pisemnego zgłoszenia mieszkańca i Raport o stanie Gminy Rudnik za 2023 rok.
Formularz zgłoszenia
Raport o stanie gminy