20 czerwca w Lubelskim Centrum Konferencyjnym odbyła się uroczysta gala wręczenia certyfikatów dla jednostek samorządu terytorialnego będących uczestnikami projektu „Standardy Obsługi Inwestora w Województwie Lubelskim”. Wydarzenie było okazją do podsumowania zrealizowanego projektu oraz docenienia pracy jednostek samorządu terytorialnego. W wydarzeniu wzięli udział wicemarszałek Zbigniew Wojciechowski oraz Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów Artur Soboń.
Realizacja projektu „Standardy Obsługi Inwestora w Województwie Lubelskim” rozpoczęła się 1 października 2019 r., a zakończy się 29 czerwca br. Jego głównym celem było podniesienie jakości obsługi inwestora w min. 50 jednostkach samorządu terytorialnego (JST) województwa lubelskiego dzięki kompleksowemu wsparciu w zakresie obsługi inwestora. W projekcie wzięło udział aż 100 JST z województwa lubelskiego, z czego 79 z nich wdrożyło standardy obsługi inwestora.
Podczas Gali wicemarszałek Zbigniew Wojciechowski wręczył przedstawicielom JST certyfikaty wdrożenia standardu obsługi inwestora oraz podziękowania za udział w projekcie. Certyfikat dla Gminy Rudnik z rąk wicemarszałka odebrał sekretarz Gminy Stanisław Repeć.
Założeniem standaryzacji było:
• uzyskanie lepszej, sprawniejszej i bardziej profesjonalnej obsługi podmiotów zainteresowanych inwestowaniem w gminach/miastach/powiatach,
• budowanie pozytywnego wizerunku w regionie,
• promocja województwa lubelskiego jako miejsca do lokowania inwestycji, co w rezultacie przyczyniło się do rozwoju gospodarczego województwa i napływu nowych przedsiębiorców.
Uczestnicy projektu, zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy merytoryczni, zostali objęci kompleksowym programem szkoleniowo-doradczym. Przedstawiciele samorządów wzięli również udział w wizytach studyjnych, podczas których poznali dobre praktyki JST z innych regionów. W samorządach zostały wdrożone lub zmodernizowane procedury współpracy z inwestorem oraz rozwiązania podnoszące atrakcyjność inwestycyjną gmin i powiatów. W szczególności zostały przygotowane i upowszechnione informacje o ofercie inwestycyjnej danego samorządu. Wszystkie te działania zostały poprzedzone audytem atrakcyjności inwestycyjnej.